Kunde kan ikke vælge andre varianter til ombytning i returportal

Ændret den Tue, 17 Oct 2023 kl. 03:01 PM

En kunde skal ombytte til en anden varer. Men når man vælger varen, som skal ombyttes kommerder ikke andre farver/størrelser/varianter frem, selvom disse både er på lager, samt tilknyttet som variant på det bestilte produkt.


Dette vedrører udelukkende Shopify webshops.


Løsning:

Problemet kan ligge i synkroniseringen mellem shop og SmartPack WMS.


Såfremt der er lavet ændringer på webshoppen, som ændrer på det vi kalder "External ID", vil det ikke fremgå korrekt i SmartPack.


Dette kan løses ved at lave en nulstilling af External ID i SmartPack, som herefter genindlæser disse ID påny.


Fremgangsmåde:

Hvis det drejer sig om et enkelt produkt:

Vælg "Items / Varer" -> Find produktet og klik rediger -> Slet feltet External ID -> Tryk Gem.


Hvis det drejer sig om flere produkter: (Bemærk dette er på eget ansvar, da dette kan påvirke evt. customopsatte funktionaliteter)


Gå ind på den berørte webshop i SmartPack Admin -> Tryk på Indstillinger (Tandhjulet øverst til højre) -> Præferencer i topfanen -> Tryk på "Fjern alle eksterne id" og indtast det unikke masterpassword, hvis du spørges om dette.



Vælg: DELETE *Shopnavn* EXTERNALID


Genstart systemet via "Admin indstillinger" til venstre i WMS admin -> Systemindstillinger -> Tryk på "Restart Application / Genstart Applikation" -> Vent 60 sekunder for systemet kan genstarte.


Herefter skal du synkronisere din webshop med SmartPack.


Vælg din shopapp øverst i SmartPack Admin -> Tryk på fanen "Job-monitor" -> Klik på "Full Sync".


Problemet skulle herefter være løst.

Var denne artikel nyttig?

Fantastisk!

Tak for din feedback

Beklager, at vi ikke var nyttige

Tak for din feedback

Fortæl os, hvordan vi kan forbedre denne artikel!

Vælg mindst én af grundene
Captcha-bekræftelse er påkrævet.

Feedback sendt

Vi sætter pris på din indsats og vil forsøge at rette artiklen