Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerBrug af SmartPack WMSPluk og pak
Fjerne varer fra en aktiv plukkeliste
Fjerne varer fra en aktiv plukkeliste
Lasse Siig avatar
Skrevet af Lasse Siig
Opdateret over en uge siden

Introduktion

Der kan opstå situationer, hvor varer på en aktiv plukkeliste mangler på lageret.

Det kan være på grund af svind eller fordi en vare er blevet stjålet og ikke registreret i systemet. Denne vejledning viser, hvordan du effektivt håndterer disse scenarier i SmartPack.

Trin til at fjerne varer fra en aktiv plukkeliste

  1. Identificér manglende varer: Under plukkeprocessen, hvis du opdager, at varer mangler ved reolen, skal disse adresseres.

  1. Flyt til opmærksomhedslisten: Brug swipe-funktionen på terminalen for at flytte ordren med de manglende varer til opmærksomhedslisten for yderligere handling.

  1. Alternative handlingsmuligheder: Du har mulighed for at:

    • Fjerne produktet fra plukkelisten.

    • Optælle produktet, hvis der er mistanke om uoverensstemmelse med lagerantal.

    • Skifte plukkeplacering, hvis varen findes et andet sted.

    • Overstyre SmartPack manuelt, hvis situationen kræver det.

  1. Fjern produktet: Hvis produktet ikke kan findes, kan du vælge at fjerne det fra plukkelisten ved at vælge 'Fjern produkt'. Læg mærke til at antallet ved fjern produkt angiver hvor mange du gerne vil fjerne, så mangler du to ud af seks enheder, skal du angive at du gerne vil fjerne to stk.

  1. Beslutning om senere forsendelse: Afgør om produktet skal markeres som 'Send senere', hvis du forventer det tilbage på lager, eller vælg 'Send ikke senere', hvis produktet ikke kommer igen.

  1. Afslut plukkelisten: Efter fjernelse af de manglende varer, kan du afslutte plukkelisten. Dette vil oprette en delordre (partial order), der sendes til kunden.

  1. Pakke og forsendelse: Gå til pakkestationen og fortsæt forsendelsen med de tilgængelige varer.

  1. Overvåg ordrestatus: I oversigten kan du se ordrens status som delvis leveret. Eventuelle problemer med ordren kan identificeres og adresseres herfra.

  1. Ordre redigering: Hvis varen findes på en anden lokation, kan du redigere ordren til at sende fra denne lokation.

Bedste praksis

  • Lagerchefens rolle: Det er bedst, at lagerchefen eller en leder gennemgår og godkender handlinger på opmærksomhedslisten.

  • Skade og defekter: Denne procedure kan også anvendes, hvis plukkeren opdager en beskadiget vare, som ikke bør sendes til kunden.

Afslutning

At håndtere manglende varer på aktive plukkelister kræver opmærksomhed og hurtig handling for at sikre, at kundeservice og lagerintegritet opretholdes. Ved at følge disse trin i SmartPack kan du hurtigt adressere og løse problemer med manglende lagervarer.

Nederst på formularen

Besvarede dette dit spørgsmål?