Spring videre til hovedindholdet
Opdel varelinjer i Shopify

Sådan opdeler du varelinjer i Shopify, hvis de skal opdeles i SmartPack, til pakning fra flere lokationer.

Niklas Kragelund avatar
Skrevet af Niklas Kragelund
Opdateret over en uge siden

Står du med en ordre hvor der er en varelinje der skal opdeles og afsendes fra flere lokationer samtidigt, så skal varelinjen også være opdelt i Shopify.

Her er det desværre ikke nok blot at dele en vare ud på flere locations i SmartPack, da disse stadig fremgår som en enkelt ordrelinje i dataen fra Shopify.

Så for at opdele ordren, så den fremgår som flere linjer i SmartPack, skal det gøres som følger i Shopify.

Hvis man på den nedenstående ordre gerne vil opdele den, så de to Oxygen Snowboard bliver til to varelinjer, skal man først ind og redigere ordren.

Her søges det produkt frem, som man gerne vil opdele, så det bliver lagt på ordren en ekstra gang.

Bemærk at der vil være en lille advarsel om at produktet allerede forefindes på ordren, hvilket er fint, da det bekræfter, at vi har fundet det rigtige produkt.

Det sidste der skal gøres er blot at justere antallet på den originale ordrelinje, så vi ikke sender for mange varer afsted 😉

Fjerne fluebenet fra "Send notification to customer" så vi ikke sender en unødvendig email til kunden.

Slut af med at trykke på "Update order" for at gemme rettelsen.

Denne rettelse vil efterfølgende blive sendt til SmartPack med det samme med korrekt opdeling på lokationer.

Rettelser slår ikke igennem i SmartPack hvis ordren er under pluk-/pakning.

Besvarede dette dit spørgsmål?