Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerE-mails
SMTP opsætning / krav
SMTP opsætning / krav
Lasse Siig avatar
Skrevet af Lasse Siig
Opdateret over en uge siden

Ny e-mail SMTP opsætning nødvendig i SmartPack

Som en værdsat bruger af SmartPack, ønsker vi at sikre, at din oplevelse med vores system er fejlfri, især med hensyn til e-mail kommunikation til dine kunder.

Nye DMARC-krav i 2024

Som du måske allerede er opmærksom på, træder der nye mailkrav i kraft i år, specifikt relateret til DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) politikker. Disse ændringer kan påvirke leveringen af vigtige e-mails fra SmartPack, såsom returlabels og ordreafsendelsesbekræftelser.

Hvorfor det er vigtigt for dig

For at sikre at alle e-mails fra SmartPack systemet når frem til dine kunder uden forstyrrelser, er det afgørende at opdatere dine SMTP-server indstillinger.

Fremadrettet vil det også betyde, at modtagere af disse mails vil se dit domæne som afsender og ikke SmartPack, som er gældende hvis du ikke har opsat SMTP-server.

Vi oplever allerede nu de første forstyrrelser og anbefaler derfor, at du tager stilling til dette emne hurtigst muligt.

Dine muligheder

1. Opret din egen SMTP-server: Du kan vælge at oprette din egen SMTP server og indtaste relevante oplysninger i SmartPack under 'Indstillinger' -> 'E-mails' -> Udfyldes ved hver mailtype.

2. Køb SMTP serverplads via SmartPack: Alternativt tilbyder vi en nem og effektiv løsning, hvor du kan købe en SMTP serverplads gennem SmartPack. Prisen for denne service er 650 DKK pr. domæne, der sendes ud fra pr. år, inklusiv opsætning.

OBS: Du kan vælge at bruge 1 global mailadresse til alle dine domæner, hvis du har flere salgskanaler.

Sådan bestiller du SmartPack SMTP-server:

Hvis du vælger at bruge SmartPack’s SMTP-server, send venligst en e-mail til mailto:[email protected] med følgende informationer:

Emne: SmartPack SMTP oprettelse

- Bekræftelse på "Ja til SMTP abonnementet".

- Oplys os om den kontaktmail, der normalt anvendes for logistikbeskeder til kunder.

Du vil herefter modtage instruktioner om hvordan du skal indstille din DNS.

Forventet opsætningstid efter bestilling er 2 hverdage.

Hvis du ikke allerede har nyt SMTP-setup i SmartPack på nuværende tidspunkt, vil den nuværende opsætning lukkes ned d. 9. februar 2024.

Flere Informationer

For yderligere detaljer og vejledning til opsætning, besøg venligst vores supportportal:

Opsætning af SMTP Server for Mailudsendelse

Vi opfordrer til, at du foretager denne ændring hurtigst muligt for at undgå eventuelle afbrydelser i e-mail kommunikationen. Vi står klar til at hjælpe, skulle du have spørgsmål eller brug for assistance.

Tak fordi du er en del af SmartPack-familien. Vi ser frem til fortsat at være med på din virksomheds succesrejse.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail til [email protected].

Besvarede dette dit spørgsmål?