Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerBrug af SmartPack WMSOrdrer
Gensend en bortkommet ordre til kunde
Gensend en bortkommet ordre til kunde
Lasse Siig avatar
Skrevet af Lasse Siig
Opdateret over en uge siden

Håndtering af bortkomne pakker i SmartPack lagersystem

Introduktion

Når en pakke forsvinder under forsendelse, er det vigtigt at handle hurtigt for at bevare god kundeservice. I SmartPack lagersystemet er der en simpel proces for at gensende en pakke til kunden. Denne artikel guider dig igennem trinnene.

Trin til gensendelse af en pakke

  1. Find ordren: Start med at søge efter ordrenummeret for den bortkomne pakke.

  2. Klon ordren: Brug 'Clone' funktionen for hurtigt at oprette en ny ordre med de samme varer.

  3. Notér gensendelsen: I ordredetaljerne kan du notere, at det drejer sig om en gensendelse og derefter gemme ændringerne.

  4. Varelager status: Hvis varen er på lager, sendes den nye pakke øjeblikkeligt. Er varen ikke på lager, vil den blive sendt, så snart den er tilgængelig igen.

  5. Undgå fejlkreditering: For at sikre, at den bortkomne pakke ikke fejlagtigt krediteres ved en eventuel returnering, brug 'hurtig retur' knappen. Indstil derefter systemet til at anerkende, at kunden er lukket og pakken er efterlyst, med den specifikke årsag at pakken er bortkommet.

  6. Informér kunde: Vælg en e-mailskabelon, fortrinsvis en 'Gensender' skabelon, der informerer kunden om gensendelsen og indeholder en QR-kode til returnering af den bortkomne pakke, hvis den skulle dukke op.

Hvis den bortkomne pakke finder vej tilbage

  • Spore og modtage: Skulle den oprindelige pakke blive fundet og returneret, kan du spore den via track-trace nummeret, modtage den og køre den på lager igen uden at kreditere kunden.

  • Afsluttede returneringer: Du kan efterfølgende tjekke i de afsluttede returneringer for at bekræfte, at alt er tilbage på lager korrekt.

Ekstra tips

  • Sletning af forventet retur: Hvis transportøren erstatter pakken, kan du slette den forventede retur fra systemet, da det kan antages, at transportøren har opgivet at finde den bortkomne pakke.

Afslutning

Denne procedure sikrer, at du hurtigt og effektivt kan håndtere bortkomne pakker uden at forstyrre lagerbeholdningen eller utilsigtet kreditere kunden. Ved at følge denne vejledning sikrer du en fortsat god kundeservice, selv når uforudsete fejl opstår.

Besvarede dette dit spørgsmål?