Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerBrug af SmartPack WMSRetur
Modtagelse af returpakke på håndterminal
Modtagelse af returpakke på håndterminal
Lasse Siig avatar
Skrevet af Lasse Siig
Opdateret for over 6 måneder siden

Modtagelse af returpakker på håndterminal gør det muligt at hurtigt indscanne og placere returvarer.

Martin gennemgår i denne video, hvordan du modtager en ikke afhentet pakke på håndterminalen, samt kører den retur på lageret.

At håndtere returordrer kan være en udfordring for e-købmænd. Men med SmartPack returportal er processen blevet nemmere og mere strømlinet. Med blot 4 klik kan en vare modtages, lagerføres og kunden krediteres, hvis man bruger en Shopify shop. Processen involverer:

  • Åbning af "Ankomster" appen og vælge "modtag returpakke".

  • Scanning af track and trace nummeret for at identificere returtypen, såsom reklamationer eller uafhentede pakker.

  • For en reklamation, kan varen eller pakken sættes til side til senere behandling. For uafhentede pakker, kan man scanne ordren og vælge en handling og grund, fx "penge retur" og "ikke afhentet".

  • Varerne tages ud af kassen, scannes og placeres i plukkasser.

  • Alle returpakker i plukkasserne kan derefter organiseres og returneres til lageret.

  • Til sidst kan der tilføjes en return fee, hvis nødvendigt, og ordren kan krediteres direkte til kundens kort, især hvis det er en Shopify ordre.

Hvis du har en Shopify webshop, har du mulighed for at kunden kan få pengene returneret automatisk ved afslutning af returpakken.

Besvarede dette dit spørgsmål?