Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerOpsætningReturportal
Opsætning af returportal
Opsætning af returportal
Niklas Kragelund avatar
Skrevet af Niklas Kragelund
Opdateret over en uge siden

Kontakt [email protected] inden i begynder at bruge returportalen aktivt for at sikre at, i har den korrekte version af SmartPack, for at undgå bugs.

Refunderinger via returportalen er i øjeblikket kun muligt med Shopify, hvor automatisk oprettelse af gavekort også kræver Shopify Plus.

SmartPack returportalen er stadig i et BETA stadie, hvor der vil kunne forekomme væsentlige ændringer i design og funktion.

Har du spørgsmål til denne guide eller opsætningen generelt, så tag kontakt til supporten på [email protected]

INDHOLDSFORTEGNELSE

Opret returårsager og returhandlinger

Gå til de globale settings i menuen til venstre, de årsager og handlinger som du tilføjer her er tilgængelig for alle returportaler på SmartPack kontoen, men tilføjes og oversættes individuelt ved den enkelte shop/kunde.

Det vil være en fordel at have flere forskellige årsager liggende, da disse senere kan være punkter/emner som vil blive brugt til statistik.

Årsager

Forslag til årsager kan være som følger:

  • Forkert vare leveret

  • Fortrudt køb

  • Ombytning til anden str. / farve

  • Reklamation

  • Uafhentet pakke

Ved oprettelsen af returårsager kan der krydses af om årsagen er en klage, ved f.eks. reklamation eller forkert vare. Dette gør at der vil være en pris/fee på 0 kr. for kunden i forbindelse med denne returårsag.

Handlinger

Forslag til handlinger kan være som følger:

  • Penge retur

  • Ombyttes

  • Andet

Når man opretter en returhandling, så skal man vælge hvilken type handling det har i forbindelse med returen, mulighederne der kan angives i øjeblikket er:

Det er ikke nødvendigt at oprette en returhandling for gavekort, da dette er et spørgsmål som vi blive givet i forløbet ved returen om man ønsker refunderet i form af gavekort/tilgodebevis eller som tilbagebetaling. Det vil også være muligt at angive i hvilken periode(antal dage fra køb) hvor man kan få refunderet og hvornår det kun er muligt at få gavekort.

Opsæt returportal

Ved at gå til shoppens indstillinger i venstre hjørne på det blå tandhjul i øverste højre hjørne

Kan du i menupunktet "Returportaler (Beta)" opsætte din returportal, det er i systemet muligt at opsætte flere forskellige returportaler som du kan anvende til forskellige grupper. Du kan opsætte for forskellige lande, da hver returportal har sit eget sproglag. I hver returportal der opsættes er det også muligt at opsætte forskellige priser, så har man en kundeklub hvor man tilbyder fri retur, så vil man opsætte en ekstra portal til dem.

Start med at oprette en returportal på knappen i øverste højre hjørne.

Giv en herefter et navn som bruges til intern brug i backenden, og en url som vil være den der skal tilgåes for at bruge returportalen, den kommer til at være som følger: dinshop.smartpack.dk/return/*UrlName*

Så den ovenstående opsætning vil give en returportal på følgende URL.

Generelle indstillinger

  • Navn - Her kommer returportalsnavnet til at komme fremgå, dette er kun til intern brug.

  • URL Handle - Dette er den del af webadressen for returportalen som du selv kan ændre ved.

  • Logo URL - Her kan du indsætte en URL til din logo, som ligges i toppen af returportalen.

  • Maksimal ordrealder - Denne angiver et antal dage fra bestilling, som det er muligt at anvende returportalen til at returnere via.

Besvarede dette dit spørgsmål?