Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerFAQsReturportal
Kunde kan ikke vælge andre varianter til ombytning i returportal
Kunde kan ikke vælge andre varianter til ombytning i returportal
Lasse Siig avatar
Skrevet af Lasse Siig
Opdateret for over 6 måneder siden

En kunde skal ombytte til en anden varer. Men når man vælger varen, som skal ombyttes kommerder ikke andre farver/størrelser/varianter frem, selvom disse både er på lager, samt tilknyttet som variant på det bestilte produkt.

Dette vedrører udelukkende Shopify webshops.

Løsning:

Problemet kan ligge i synkroniseringen mellem shop og SmartPack WMS.

Såfremt der er lavet ændringer på webshoppen, som ændrer på det vi kalder "External ID", vil det ikke fremgå korrekt i SmartPack.

Dette kan løses ved at lave en nulstilling af External ID i SmartPack, som herefter genindlæser disse ID påny.

Fremgangsmåde:

Hvis det drejer sig om et enkelt produkt:

Vælg "Items / Varer" -> Find produktet og klik rediger -> Slet feltet External ID -> Tryk Gem.

Hvis det drejer sig om flere produkter: (Bemærk dette er på eget ansvar, da dette kan påvirke evt. customopsatte funktionaliteter)

Gå ind på den berørte webshop i SmartPack Admin -> Tryk på Indstillinger (Tandhjulet øverst til højre) -> Præferencer i topfanen -> Tryk på "Fjern alle eksterne id" og indtast det unikke masterpassword, hvis du spørges om dette.

Vælg: DELETE *Shopnavn* EXTERNALID

Genstart systemet via "Admin indstillinger" til venstre i WMS admin -> Systemindstillinger -> Tryk på "Restart Application / Genstart Applikation" -> Vent 60 sekunder for systemet kan genstarte.

Herefter skal du synkronisere din webshop med SmartPack.

Vælg din shopapp øverst i SmartPack Admin -> Tryk på fanen "Job-monitor" -> Klik på "Full Sync".

Problemet skulle herefter være løst.

Besvarede dette dit spørgsmål?