Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerFAQsReturportal
Kunde kan ikke vælge andre varianter til ombytning i returportal
Kunde kan ikke vælge andre varianter til ombytning i returportal
Lasse Siig avatar
Skrevet af Lasse Siig
Opdateret over en uge siden

En kunde skal ombytte til en anden varer. Men når man vælger varen, som skal ombyttes kommerder ikke andre farver/størrelser/varianter frem, selvom disse både er på lager, samt tilknyttet som variant på det bestilte produkt.

Dette vedrører udelukkende Shopify webshops.

Løsning:

Problemet kan ligge i synkroniseringen mellem shop og SmartPack WMS.

Såfremt der er lavet ændringer på webshoppen, som ændrer på det vi kalder "External ID", vil det ikke fremgå korrekt i SmartPack.

Dette kan løses ved at lave en nulstilling af External ID i SmartPack, som herefter genindlæser disse ID påny.

Fremgangsmåde:

Hvis det drejer sig om et enkelt produkt:

Vælg "Items / Varer" -> Find produktet og klik rediger -> Slet feltet External ID -> Tryk Gem.

Hvis det drejer sig om flere produkter: (Bemærk dette er på eget ansvar, da dette kan påvirke evt. customopsatte funktionaliteter)

Gå ind på den berørte webshop i SmartPack Admin -> Tryk på Indstillinger (Tandhjulet øverst til højre) -> Præferencer i topfanen -> Tryk på "Fjern alle eksterne id" og indtast det unikke masterpassword, hvis du spørges om dette.

Vælg: DELETE *Shopnavn* EXTERNALID

Genstart systemet via "Admin indstillinger" til venstre i WMS admin -> Systemindstillinger -> Tryk på "Restart Application / Genstart Applikation" -> Vent 60 sekunder for systemet kan genstarte.

Herefter skal du synkronisere din webshop med SmartPack.

Vælg din shopapp øverst i SmartPack Admin -> Tryk på fanen "Job-monitor" -> Klik på "Full Sync".

Problemet skulle herefter være løst.

Besvarede dette dit spørgsmål?