En kunde skal ombytte til en anden varer. Men når man vælger varen, som skal ombyttes kommerder ikke andre farver/størrelser/varianter frem, selvom disse både er på lager, samt tilknyttet som variant på det bestilte produkt.
Dette vedrører udelukkende Shopify webshops.
Løsning:
Problemet kan ligge i synkroniseringen mellem shop og SmartPack WMS.
Såfremt der er lavet ændringer på webshoppen, som ændrer på det vi kalder "External ID", vil det ikke fremgå korrekt i SmartPack.
Dette kan løses ved at lave en nulstilling af External ID i SmartPack, som herefter genindlæser disse ID påny.
Fremgangsmåde:
Hvis det drejer sig om et enkelt produkt:
Vælg "Items / Varer" -> Find produktet og klik rediger -> Slet feltet External ID -> Tryk Gem.
Hvis det drejer sig om flere produkter: (Bemærk dette er på eget ansvar, da dette kan påvirke evt. customopsatte funktionaliteter)
Gå ind på den berørte webshop i SmartPack Admin -> Tryk på Indstillinger (Tandhjulet øverst til højre) -> Præferencer i topfanen -> Tryk på "Fjern alle eksterne id" og indtast det unikke masterpassword, hvis du spørges om dette.
Vælg: DELETE *Shopnavn* EXTERNALID
Genstart systemet via "Admin indstillinger" til venstre i WMS admin -> Systemindstillinger -> Tryk på "Restart Application / Genstart Applikation" -> Vent 60 sekunder for systemet kan genstarte.
Herefter skal du synkronisere din webshop med SmartPack.
Vælg din shopapp øverst i SmartPack Admin -> Tryk på fanen "Job-monitor" -> Klik på "Full Sync".
Problemet skulle herefter være løst.